معرفی انواع میز فوتبال دستی و راهنمایی قبل از خرید فوتبال دستی
معرفی انواع میز فوتبال دستی و راهنمایی قبل از خرید
  • میز فوتبال دستی یکی از بازی های مهیج خاتوادگی است که میتوانید با خرید آن ساعتهای سرگرم کننده برای خود و خانواده و یا در کنار دوستان خود داشته باشید.اما قبل از خرید میز فوتبال دستی و نیز انتخاب بهترین مدل فوتبال دستی میبایست نکاتی در مورد انواع میز فوتبال دستی بدانید.در این مقاله ابتدا به معرفی انواع میز های فوتبال دستی,استاندارد ها,میز فوتبال دستی خانگی و یا فوتبال دستی های حرفه ای و باشگاهی میپردازیم.

مخترع میز فوتبال دستی
برای اولین بار هارولد سیرل در سال 1923 بازی فوتبال دستی به ثبت رساند، اما ادعاهای زیادی وجود دارد که میز فوتبال دستی در سال 1880 نیز بوده است.
یکی از مهمترین مزایای این بازی، جذابیت آن برای تمام گروه‌های سنی است. شاید جالب باشد که بدانید، در سازمان‌ها و مؤسسات بین‌المللی برای رقابت‌های حرفه‌ای، فوتبال‌ دستی هم وجود دارد. فوتبال دستی برای مراکز تفریحی، منازل، وقت استراحت کارکنان ادارات و…، تفریح جالب و مناسبی است. البته باید بدانید انواع مختلفی از این بازی وجود دارد. به همین دلیل با بودجه‌های مختلف می‌توان به سراغ خرید فوتبال دستی رفت. در ادامه از انواع مختلف این بازی به همراه نکاتی که باید قبل از خرید بدانید، برایتان گفته‌ایم.

انواع فوتبال دستی
اگر به دنبال خرید میز فوتبال دستی هستید باید بدانید که انواع مختلفی دارد و میبایست قبل از خرید سریعتر و بهتر باید بدانید به دنبال چه فوتبال دستی هستید.تا بتوانید با انتخاب بهترین مدل فوتبال دستی سالیان سال از باز ی با آن لذت ببرید.

1-فوتبال دستی استاندارد
این نوع از فوتبال دستی معمولا روی چهار و میز ساخته شده و به دلیل اینکه از جنس چوب یا مواد سنگین دیگر است باید آن را در یک جای ثابت قرار بدهید و امکان جا به جا کردن آن وجود دشوار میباشد. بعضی از انواع فوتبال دستی‌های پایه‌دار از ترکیب چوب و MDF درست می‌شوند و به همین خاطر هم سبک‌تر هستند و هم ارزان‌تر. اگر می‌خواهید وسیله را در حیاط یا تراس بگذارید باید دقت کنید که جنس چوبی نخرید؛ نمونه‌های فلزی، ملامینی گزینه مناسبی هستند که در بازار وجود دارد. در هر حال به یاد داشته باشید. که اندازه میز فوتبال‌ دستی روی قیمت آن تأثیر مستقیم دارد و هر چقدر که میز بزرگ‌تری بخرید، میبایست هزینه بیشتری هم از برای خرید فوتبال دستی کنید.

2-فوتبال دستی رومیزی
کسانی که فضای کافی برای نگهداری میز فوتبال دستی ندارن میتوانند از این نوع فوتبال دستی استفاده کنند . به این بازی‌ها، مینی‌فوتبال‌ دستی هم گفته می‌شود. این نوع از فوتبال دستی را باید روی سطح میز غذاخوری، میز عسلی بزرگ و یا روی زمین قرار داد,البته کار با آن سخت خواهد شد. این نوع از فوتبال دستی معمولا از مواد مصنوعی و پلاستیک و یا ام دی اف با پایه های کوتاه معمولی و با بدون پایه ساخته می‌شوند و به همین خاطر قیمت کمتری نسبت به نمونه‌های بزرگ و چوبی دارند.

3-فوتبال دستی ژتون‌خور یا سکه‌ای –قلک دار
این نوع فوتبال دستی ها که میتواند در حد و اندازه فوتبال دستی های چوبی و بزرگ حرفه ای باشد معمولأ برای مراکز تفریحی و سالنهای ورزشی خرید بازی مورد استفاده قرار میگیرد.معمولأ برای خرید میز فوتبال دستی برای خانه ازاین مدل ها استفاده نمیشود به دلیل قیمت بالا و اینکه برای بازی کردن نیاز به انداختن سکه و یا ژتون دارید.

نکات مهم و قابل تأمل قبل از خرید بهترین مدل میز فوتبال دستی
ضروری است که از مهمترین ویژگی هایی که باید در یک میز فوتبال دستی جستجو کنید، اطلاع پیدا کنید. ویژگی ها ممکن است متفاوت باشند، اما میزان قیمت ,چیزی است که می تواند تفاوت ها را رقم بزند. بنابراین، شما باید تعیین کنید که کدام ویژگی فوتبال دستی و مشخصات برایتان مهم است تا بتوانید محصولی که بر طبق نیازهایتان است را خریداری کنید.

1- نوع کاربرد
در هنگام خرید میبایست به نوع کاربری برای خرید مناسب میز فوتبال دستی دقت داشته باشد,اینکه برای چه رده سنی میخواهید فوتبال دستی خرید کنید و یا برای چه فضایی و برای چه افرادی,قدرت بازی در حرفه ای ها با افراد آماتور میتواند در خرید فوتبال دستی تأثیر گذار باشد.اگر برای فضای مراکز تفرحی میخواهید خرید کنید باید از نوع فوتبال دستی های ژتون خور و یا فوتبال دستی قلک دار خرید کنید.در غیر این صورت نیازی نیست هزینه بیشتری کنید.به طور کل در هنگام خرید به نکات مهم زیر در کاربرد فوتبال دستی بیاندیشید

1-چند نفر به طور همزمان از فوتبال دستی استفاده خواهند کرد؟
2-سن آنها چقدر است؟
3-چقدر مهارت دارند؟
4-قدرت دستانشان چقدر است؟
5-فضای موجود چقدر است؟
6-وزن میز مهم است؟
7-چقدر بودجه دارم؟

2- اندازه و فضا

اگر شما به دنبال میزی برای افزایش مهارت های خود هستید، می توانید یک مدل کامل و استاندارد را انتخاب کنید. چنین میزهایی می تواند تا ۴ بازیکن را با سهولت پشتیبانی کنند. ارتفاع نیز نقش مهمی در انتخاب دارد، به همین دلیل برای کودکان مدل های ایستاده پیشنهاد نمی شود.

3- تعداد دروازه بان

یکی از برجسته ترین جنبه هایی که شما در مقایسه با میزهای فوتبال دستی متوجه خواهید شد، تعداد دروازه بان ها است. سیستم دروازه بان ۳ نفره دارای ۲ آدمک کناری است، در حالی که سیستم دروازه بان ۱ نفره آدمکی در کنار خود ندارد.

هنگامی تصمیم گیری بین دروازه بان ۳ نفره و دروازه بان ۱ نفر، ایده آل های شما به میان می آید. افرادی که سرعت بالای بازی برایشان مهم است، سیستم دروازه بان ۳ نفره را انتخاب می کنند. اگر بخواهید مهارت و دقت بیشتری در بازی خود داشته باشد، باید برای خرید سیستم دروازه بان ۱ نفره برنامه ریزی کنید. عمدتا، سیستم دروازه بان ۱ نفره قطعا در ارتقاء و افزایش مهارت های شما کمک خواهد کرد. کودکان و افراد تازه کار استفاده از مدل های ۳ نفره را ترجیح می دهند.

4-حالت تعادلی آدمک ها

اگر می خواهید به مانند حرفه ای ها بازی کنید، باید ویژگی “حالت تعادلی آدمک ها” را انتخاب کنید. این ویژگی به معنای این است که آدمک ها دارای وزن متعادل از سر تا پا خود هستند، به طوری که در موقعیت افقی باقی می مانند.
آدمک های ساخته شده از پلاستیک سبک تر هستند، در حالی که آدمک های فلزی سنگین تر بوده و می توانند قدرت شوت بیشتری را فراهم کنند.

معرفی انواع میز فوتبال دستی و راهنمایی  قبل از خرید فوتبال دستی

حالت غیر تعادلی آدمک ها باعث می شود آنها در بیشتر زمان ها به حالت عمودی باشند که مسیر شما می بندند که به چالش بیشتر از سوی شما منجر می شود.

5-میله های فوتبال دستی

همیشه اطمینان حاصل کنید که شما میزی با میله های فولادی را خریداری می کنید. میله های فولادی توخالی معمولا بهترین هستند، زیرا به لطف سبک بودن بودن، باعث افزایش سرعت بازی می شوند. بیشتر میزهای فوتبال دستی حرفه ای و با کیفیت دارای میله های فولادی توخالی هستند.به خاطر داشته باشید که هیچ مشکلی با میله های تو پُر وجود ندارد، آنها در واقع برای بازی با سرعت کم مناسب هستند. میله های توخالی سبک به افزایش سرعت بازی و هیجان بیشتر کمک می کنند.

معرفی انواع میز فوتبال دستی و راهنمایی  قبل از خرید فوتبال دستی

میله های تلسکوپی برای امنیت کودکان طراحی شده اند. این ویژگی باعث می شود زمانی که میله ها به جلو و عقب حرکت می کنند، دستان آنها از آسیب به دور باشند.

6 – متریال یا مواد ساخت فوتبال دستی

مدل های فوتبال دستی به شدت متفاوت هستند، به ویژه هنگامی که سراغ نوع متریال آن می روید. برخی از رایج ترین متریال مورد استفاده برای ساخت آنها عبارتند از: چوب طبیعی و MDF.
بهترین میزها از چوب طبیعی ساخته می شوند که دارای دوام و طول عمر بالایی هستند. ضخامت و چگالی MDF کم است و اگر چه کیفیت پایین تری دارد، اما مزایای زیادی نسبت به چوب جامد را فراهم می کند. به عنوان مثال، چوب طبیعی در محیط های مرطوب در گذر زمان دچار خمیدگی می شوند. اما ام دی اف در محیط های مرطوب از مقاومت بیشتری دارد. آنها همچنین قیمت ارزان تری نیز دارند.
مدل ها با بهترین ویژگی ها اغلب ۴ سانتی متر ضخامت دارند. همچنین ضخامت بیشتر دیواره ها نیز به سالم ماندن فوتبال دستی تحت استفاده زیاد کمک می کند.

7-خطوط زمین بازی
خطوط زمین میز فوتبال دستی به افزایش عملکرد بازی کنندگان کمک می کند، پس لازم است مدلی را خریداری کنید که خطوط آن به راحتی پاک نشود. برخی از برندهای ناشناخته میزهایی را تولید می کنند که به مرور زمان خطوط آن پاک می شود. میزهای با کیفیت خطوط دائمی را ارئه می دهند.

معرفی انواع میز فوتبال دستی و راهنمایی  قبل از خرید فوتبال دستی

8 – سطح

بسیاری از فوتبال دستی های آمریکایی دارای سطحی سخت و صاف هستند، بدان معنی که توپ در طی بازی سریع تر حرکت می کند. با این حال، بیشتر مدل های اروپایی دارای سطحی از چوب طبیعی هستند که منجر به کاهش سرعت توپ می شود. بنابراین، اگر می خواهید به مانند حرفه ای ها بازی کنید، باید میزی را خریداری کنید که سطحی صاف داشته باشد تا سرعت حرکت توپ بالا باشد.

9 – ایمنی بازی فونبال دستی
اهمیت ایمنی بستگی به نحوه استفاده شما دارد. با این حال، این قطعا موضوعی است که باید در نظر گرفته شود. اگر کودکان از فوتبال دستی استفاده می کنند، باید اطمینان حاصل کنید که بازی برای آنها امن است. یکی از بزرگترین نگرانی های امنیتی این است که میله ها به ویژه در انتها بدون دستگیره هستند، انگشتان دست به راحتی می توانند در صورت عدم حفاظت کامل از سوی دستگیره ها دچار آسیب دیدگی شوند.

10 – تنظیم ارتفاع
راهنمای خرید فوتبال دستیفوتبال دستی ایستاده معمولا دارای ارتفاع 90 سانتی متر است که برای هم نوجوانان و بزرگسالان مناسب است. با این حال، این ارتفاع برای کودکان مناسب نیست و لازم است برای آنان مدل های نشسته را خریداری کنید. بنابراین، اگر به دنبال محصولی هستید که همه خانواده بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند، مدلی با قابلیت تنظیم ارتفاع را تهیه کنید.

سطح مبتدی

اگر مبتدی هستید یا برای یک کودک قصد خرید فوتبال دستی دارید، بهتر است از میان موارد رومیزی، خرید خود را انجام بدهید. یکی از دلایل این پیشنهاد، ساده‌تر بودن ساختار بازی‌های رومیزی است. ضمن اینکه ارزان‌تر هستند و اگر قرار باشد، کودکی بازیگوش مدام با آن بازی کند، نگران خراب شدن بازی گرانی نخواهید بود که پول زیادی بابت آن خرج کرده‌اید.

سطح متوسط

اگر فوتبال دستی را برای بازی کردن گاه به گاه می‌خواهید و چندان اهل بازی مداوم نیستید، ضمن اینکه خیلی وارد نیستید و در مهمانی‌ها و… فوتبال دستی بازی می‌کنید، بهتر است به سراغ گزینه‌هایی با قیمت متوسط بروید.

حرفه‌ای‌ها
اگر حرفه‌ای هستید یا می‌خواهید از فوتبال دستی در باشگاه ورزشی یا سالن استراحت شرکت‌تان استفاده کنید باید به سراغ انواع گران‌تر و حرفه‌ای‌تری بروید که هم جنس خوبی دارند، هم سنگین هستند و می‌توانید آنها را در یک بخش از سالن قرار داده و برای بازی گروهی استفاده کنید. قیمت این نوع از فوتبال‌دستی‌ها گران‌ است

برای بررسی و انتخاب و خرید بهترین مارک انواع میز فوتبال دستی اینجا کلیک نمایید

اشتراک گذاری