راهنمای خرید بهترین فشارسنج ,معرفی و قیمت دستگاه فشار خون
راهنمای خرید بهترین فشارسنج ,معرفی و قیمت دستگاه فشار خون

فشارخون

هنگامی که قلب , خون را داخل رگ‌ها پمپاژ می‌کند فشار,ناگهان در رگ‌ها زیاد می‌شود و هنگامی که قلب بین دو ضربان استراحت می‌کند، فشار کم می‌شود. دو عددی که همیشه به‌عنوان فشارخون بیان می‌شوند در واقع همین دو حالت هستند. فشارخون بالا یک قاتل خاموش است که ممکن است بدون هیچ نشانه‌ی قبلی بروز کند. تحقیقات نشان داده به‌طور میانگین یک نفر از هر سه نفر فرد بالغ دارای فشارخون بالا است. فشارخون بالا می‌تواند به سکته‌ی قلبی و مغزی منجر شود. بی‌تحرکی، چاقی، تغذیه‌ی نامناسب، سیگار و قلیان ریسک فشارخون را بالا می‌برند. اگر شما هم فشارخون بالایی دارید یا حتی فکر می‌کنید که احتمال آن برایتان وجود دارد، باید به شکل مرتب فشارتان را اندازه‌گیری کنید. روش‌های اندازه‌گیری فشار محدود و مشخص هستند. کافی است یکی از روش‌ها را انتخاب کرده و فشارسنج مناسب خود را خریداری کنید.

راهنمای خرید بهترین فشارسنج ,معرفی و قیمت دستگاه فشار خون

بررسی فشارخون در منزل

فشارخون تحت تأثیر حالت بدن و وضعیت روحی است و با ورزش کردن، غذا خوردن، خوابیدن و مصرف بعضی داروها تغییر می‌کند. در مطب پزشک عوامل مختلف مانند شلوغی، استرس، سر و صدا، خستگی و غیره روی فشار شخص تأثیر می‌گذارد و چیزی بیشتر از فشار واقعی به دست می‌آید. عددی که از اندازه‌گیری فشار در منزل به دست می‌آید ممکن است حتی از فشاری که توسط پزشک گرفته می‌شود دقیق‌تر باشد. بنابراین اندازه‌گیری مرتب فشار در منزل و بررسی تغییرات آن هم برای خود شخص و هم برای پزشک او قابل استنادتر است. حال که مطمئن شدید وجود یک فشارسنج در هر خانه‌ای لازم است با ایران سی نت و راهنمای خرید یک فشارسنج خوب باشید.

بررسی فشارخون در منزل

انواع فشارسنج

فشارسنج جیوه‌ای | این نوع فشارسنج بهترین استاندارد اندازه‌گیری فشارخون شناخته می‌شود. در این دستگاه‌ها، یک ستون جیوه مثل دستگاه دماسنج وجود دارد که فشار را نشان می‌دهد. احتمالِ درست کار نکردن این دستگاه خیلی کم است. ستون جیوه تنها چیزی است که در آن حرکت می‌کند. هنگام خواندن فشار، باید به اعدادی دقت شود که در دو طرف ستون جیوه ارائه شده‌اند. بااین‌حال، استفاده از فشارسنج جیوه‌ای رو به کاهش است، چون جیوه سمّی است و می‌تواند محیط را آلوده کند.

راهنمای خرید بهترین فشارسنج ,معرفی و قیمت دستگاه فشار خون

فشارسنج عقربه‌ای | بعضی از دستگاه‌های فشارسنج عقربه‌ای هستند. فشارسنج عقربه‌ای وسیله‌ای است فنردار که با استفاده از فشار هوا عقربه‌ای را روی صفحهٔ مدرّجی حرکت می‌دهد که هر درجهٔ آن نشانگر یک میلیمتر جیوه است. این نوع فشارسنج ارزان و حملش نسبت به نوع جیوه‌ای راحت‌تر است.

راهنمای خرید بهترین فشارسنج ,معرفی و قیمت دستگاه فشار خون

فشارسنج دیجیتال | فشارسنج های دیجیتال به دو مدل مچی و بازوئی تقسیم می شوند، از نظر دقت فشارسنج های بازوئی گزینه بهتری هستند. ازآنجاکه در موارد نادر دستگاه‌های دیجیتالی و خودکار فشارخون را اشتباه محاسبه می‌کنند، همیشه ترجیح داده می‌شود که از فشارسنج جیوه‌ای استفاده شود و استفاده از دستگاه‌های دیجیتالی تنها برای بیمارانی توصیه می‌شود که توانایی استفاده از این وسایل استاندارد را ندارند.

راهنمای خرید بهترین فشارسنج ,معرفی و قیمت دستگاه فشار خون

فشارسنج مچی یا فشارسنج بازویی بخریم

فشارسنج‌های دیجیتال به دو دسته‌ی مچی و بازویی تقسیم‌بندی می‌شوند. در همین ابتدای صحبت بگوییم که فشارسنج‌های بازویی از فشارسنج‌های مچی دقیق‌تر هستند، اما استفاده از فشارسنج‌های مچی راحت‌تر است. برای استفاده از فشارسنج بازویی باید آستین لباس خود را تا جایی که می‌شود بالا بزنید. حال اگر آستین تنگ باشد و روی دست فشار وارد کند باید کلاً لباس را در آورد. این پایان کار نیست و نحوه‌ی بستن کاف به دور بازو نیز مهم است.

اول اینکه که کاف باید از جهت صحیح روی بازو قرار بگیرد. اکثر فشارسنج‌ها روی کاف خود به شکل تصویری نحوه‌ی بستن صحیح کاف را آموزش می‌دهند. نکته‌ی دوم این که کاف نباید خیلی سفت یا شل باشد. بنابراین بستن کاف فشارسنج بازویی ممکن است کمی مشکل به نظر برسد. اما فشارسنج مچی را می‌توانید به‌سرعت روی مچ بسته و در هر شرایطی فشار خود را اندازه‌گیری کنید.

برای اندازه‌گیری فشار باید فشارسنج هم‌سطح قلب قرار بگیرد. فشارسنجی که روی بازو بسته شده به‌طور طبیعی با قلب در یک راستا قرار دارد اما در مورد فشارسنج مچی این‌طور نیست و باید مچ دست را جلوی قلب گرفت.

دلیل این که گفته می‌شود فشارسنج مچی دقت کمتری دارد نیز همین نکته است. چون ممکن است به دلیل خطای شخص، مچ دست بالاتر یا پایین‌تر گرفته شود و روی عدد فشار تأثیر بگذارد. اما به‌طورکلی برای کسانی که استفاده‌ی صحیح از فشارسنج دیجیتال را بلد باشند، فرق چندانی بین دقت این دو فشارسنج وجود ندارد؛ اما برای افرادی که سن بالایی دارند و ممکن است دقت کافی را نداشته باشند، استفاده از فشارسنج بازویی توصیه می‌شود

راهنمای خرید بهترین فشارسنج ,معرفی و قیمت دستگاه فشار خون

چرا فشارسنج دیجیتال بخریم؟

دقت در اندازه گیری با ضریب خطای پایین

اگر از آن دسته افرادی هستید که فکر می کنید این دستگاه ها نمی توانند به صورت دقیق فشار خون افراد را اندازه گیری کنند، باید در همین ابتدای امر این فکر غلط را دور بریزید. ساز و کار پیاده سازی شده و مکانیسمی که در دستگاه های فشارسنج دیجیتال به چشم می خورد، به صورتی است که افراد بتوانند به بهترین و دقیق ترین شکل ممکن فشار خون خود را اندازه گیری کنند

سرعت بالا در زمان اندازه گیری

به کمک دستگاه فشارسنج دیجیتال می توانید در کمتر از یک دقیقه فشار خون خود یا فرد دیگری را اندازه گیری نمایید. این افزایش سرعت در این دستگاه ها برای بیمارستان ها و مراکز درمانی نیز یک ویژگی مثبت به حساب می آید. چرا که در زمان های شلوغی و افزایش درخواست برای اندازه گیری فشار خون، می توان از این دستگاه های سریع تر استفاده نمود. ضمن آن که همانطور که گفته شد، دقت اندازه گیری نیز به نسبت بالا خواهد بود.

روش استفاده بسیار ساده از فشارسنج دیجیتالی

پیچیده نبودن و نیاز به پیش زمینه های علمی نداشتن، یکی از بهترین ویژگی هایی است که می توانید برای این فشارسنج ها نام ببرید. افرادی که تجربه کار کردن با فشارسنج های قدیمی را دارند به خوبی می دانند که اندازه گیری فشار خون با این وسیله ها، نیاز به دانستن مفاهیمی مانند تفاوت فشار خون سیستولیک و دیاستولیک دارد. به همین خاطر است که شما خیلی کم شاهد این موضوع هستید که افراد معمولی و بدون تجربه، در منزل خود از فشارسنج های ساده استفاده کنند

در دسترس بودن و قابل حمل بودن

زمانی که فشارسنج دیجیتال خریداری می کنید، می توانید فشارسنج خود را در هر مکان و در هر زمانی در اختیار داشته باشید. معمولا این نوع از فشارسنج ها فضای زیادی را اشغال نکرده و به سادگی در کیف های دستی جا می شوند. این موضوع برای کسانی که فشارخون بالا دارند و نیاز است که به صورت مداوم فشار خون خود را اندازه گیری کنند، بسیار حیاتی می باشد. ضمن آن که بیشتر مدل های این نوع از فشارسنج ها، به صورت شارژی طراحی شده و یا با باطری های معمولی تغذیه می شوند. این مسئله نیز کمک می کند ویژگی قابل حمل بودن در فشارسنج دیجیتال برجسته تر شود.

هنگام خرید دستگاه فشار سنج به نکات زیر دقت کنید:

دقت دستگاه فشارسنج

مهمترین ویژگی این دستگاه ها «مقدار دقت» آن است. اگر به هر نحوی دستگاه شما دقت درست را نشان نمی دهد، این مورد می تواند سلامتی شما را به خطر بیاندازد. اطمینان حاصل کنید که دستگاه شما به مانند: “یک دکتر خانگی” برایتان عمل می کند.

ضمانت نامه فشار سنج

در هنگام خرید فشار سنج دیجیتالی به ضمانت نامه آنها نیز توجه کنید و اینکه آیا خدمات پس از فروش دارند یا خیر.

میزان حافظه فشار سنج دیجیتال

میزان حافظه نگهداری اطلاعات بسیار مهم است. اکثر موارد بهتر است فشار سنج شما توانایی نگهداری حداقل یک ماه اطلاعات اندازه گیری شده را داشته باشد.

میزان باطری فشار سنج دیجیتال

میزان موجود بودن باطری و دوام آن نیز بسیار مهم است و اینکه آیا باطری های این دستگاه را پس از اتمام دوره عمرشان می توان تهیه کرد یا خیر. نداشتن باطری باعث می شود که هنگام استفاده فشارسنج را به برق وصل نمایید.

کاف دستگاه فشار سنج

به اندازه کاف فشار سنج توجه داشته باشد. اندازه کاف نادرست باعث نشان دادن فشار نادرست توسط دستگاه می شود. اینکه فشار سنج مچی است یا بازویی، در انتخاب اندازه کاف تاثیر دارد. بعضی از کاف های فشار سنج برای استفاده هر نوع اندازه بازو یا مچ دستی طراحی می شوند. قبل از خرید اندازه بازو یا مچ خود را اندازه گیری نمایید تا در خرید بتوانید اندازه مناسب را انتخاب نمایید.

راهنمای خرید بهترین فشارسنج ,معرفی و قیمت دستگاه فشار خون

ضربان قلب و ضربان قلب نامنظم

اکثر مانیتورهای فشار خون نیز در زمان ضربان قلب شما را بررسی می کنند و ضربان قلب نامنظم را در هنگام انجام آزمایش فشار خون تشخیص می دهند. این ویژگی ای بسیار ارزشمند است، زیرا می تواند نظارت دقیقی بر سلامت عمومی فرد داشته باشد.

کالیبراسیون

لازم بعد از یک یا دو سال دستگاه خود را کالیبره کنید، این باعث می شود نتایج دقیق تری در هر بار استفاده نشان داده شود.

 

بهترین مارک دستگاه فشارسنج در بازار ایران

 

جهت انتخاب و خرید انواع بهترین مارک دستگاه فشارسنج بازویی و مچی بر روی تصویر زیر کلیک کنید

اشتراک گذاری