product_image_2022124_13248
بررسی و معرفی انواع بهترین پدال فیزیوتراپی برقی و مکانیکی

پدال برقی فیزیوتراپی دست و پا

با پدال برقی و یا مکانیکی فیزیوتراپی دست و پا شما می‌توانید عضلات و مفاصل دست و پا را در کوتاه‌ترین زمان و به ساده‌ترین شکل تقویت کنید. این پدال دارای مصارف طبی و ورزشی بوده و در منزل و محل کار می‌توانید از آن استفاده کنید.

product_image_2022124_13248

پدال مکانیکی فیزیوتراپی

امروزه سبک زندگی بیشتر افراد به گونه است که فعالیت بدنی چندانی در طول روز ندارند. همچنین ممکن است به علت شرایط شغلی ناچار باشند ساعت‌ها پشت میز بنشینند.

بی شک نشستن بر روی صندلی به مدت طولانی، ممکن است وضعیت سلامت شخص را به خطر بیاندازد.

همچنین اگر بخواهید هر چند وقت یک بار بلند شده و حرکات کششی انجام دهید، ممکن است تمرکز کاری را از شما بگیرد. یا در طول مدت کار آنچنان درگیر کار شوید، که ساعت‌ها بر روی صندلی در یک وضعیت ثابت بنشینید.

پدال مکانیکی فیزیوتراپی در واقع مینی بایک‌های کوچکی هستند که رکاب‌های آن با نیروی فرد به گردش در می‌آید. با استفاده از پدال مکانیکی فیزیوتراپی دست و پا می‌توانید با یک تیر چند نشان بزنید.

این وسیله برای افرادی که به دلیل شرایط خاص کاری مجبورند زمان‌های طولانی را پشت میز بنشینند و یا افراد علاقمند به ورزش در منزل، یا ورزشکاران حرفه‌ای بسیار مناسب است.

پدال مکانیکی با کمک به گردش خون در پاها از کرختی آنها در اثر عدم تحرک جلوگیری می‌کند و همچنین باعث تقویت عضلات دست و پا می‌شود.

درواقع شما با این وسیله در هنگام کار می‌توانید هم پدال بزنید و هم به کار خود برسید. این دستگاه با افزایش جریان خون به برطرف نمودن کرختی در پاها در اثر عدم تحرک کمک می‌کند.

این محصول همچنین برای تمرین ورزشکاران، جهت گرم کردن عضلات و ماهیچه‌های پا و دست قبل از شروع فعالیت‌های سنگین ورزشی کاربرد دارد.

از پدال مکانیکی فیزیوتراپی هم به صورت نشسته و یا خوابیده می‌توان استفاده کرد و همچنین می‌توان با قرار دادن آن روی میز برای ورزش دست‌ها از آن استفاده کرد.

همچنین این امکان را دارد که همزمان با انجام سایر فعالیت‌های روزمره از قبیل مطالعه، کار با کامپیوتر و… به انجام فعالیت ورزشی بپردازد.

کاربرد طبی پدال مکانیکی فیزیوتراپی

بیماران و سالمندانی که به دلیل ضعف و ناتوانی عضلات دست و پا قادر به رفتن به مطب فیزیوتراپی نیستند و یا اینکه به دلیل هزینه‌های بالای فیزیوتراپی از رفتن به مطب خود داری می‌کنند. تهیه ابزار فیزیوتراپی خانگی و انجام امور فیزیوتراپی در منزل می‌تواند بهترین راهکار باشد.

استفاده از پدال مکانیکی فیزیوتراپی دست و پا، جهت تقویت عضلات دست و پا یکی از این وسیله‌های کاربردی است. از این وسیله می‌توان برای انجام درمان‌های فیزیوتراپی افراد سالمند و کم توان که به علت بیماری کنترل عضلانی کمتری دارند، اما توانایی گردش پدال‌های آن را دارند استفاده کرد.

همچنین برای تقویت عضلات و رفع اسپاسم عضلانی پدال مکانیکی توصیه می‌شود. با پدال مکانیکی در حداقل زمان ممکن و به در کنار انجام کارهای روزمره می‌توانید به تمرین پرداخته و حرکات تمرینی نقطه‌ای را جهت تقویت عضلات و مفاصل و بازسازی ماهیچه‌های دست و پا انجام دهید.

می‌توانید پدال چرخشی فیزیوتراپی دست و پا را در حالت‌های مختلفی مورد استفاده قرار دهید. اولین حالت این طور است که شخص باید بر روی صندلی بنشیند، سپس دستگاه پدال را بر روی زمین قرار داده و از دستگاه استفاده کند.

در حالت دوم شخص می‌تواند بر روی زمین نشسته و دستگاه را در مقابل خود قرار داده و از آن استفاده کند. از این دو حالت می‌توانید برای تقویت عضلات پا و همچنین عضلات دست استفاده کنید.

مینی بایک برقی فیزیوتراپی و یا پدال برقی و اتوماتیک

پدال فیزیوتراپی دست و پا برقی اتومات توانایی تقویت عضلات دست و پای بیمار را دارد.

این یکی از ابزارهای توانبخشی خانگی شماست که می توانید از دو حالت گردش به طرف جلو و عقب استفاده کنید و برای بازتوانی عضلات بیمار بهره بگیرید.

به بیماران و سالمندانی که از ضعف حرکتی بالا رنج میبرند توصیه می شود که تا حد امکان از تمرینات ورزشی داخل منزل غافل نشوند.

از طرفی اطرافیان بیمار و یا خود بیمار به دلیل مسافت یا هزینه های بالای فیزیوتراپی از رفتن به مطب سر باز می زنند.

برای درمان باید حتما از ابزار فیزیوتراپی خانگی و انجام امور فیزیوتراپی در منزل استفاده نمود.

وسایل فیزیوتراپی بسیار زیادند. لیکن برای مصارف خانگی از انواعی که می توان نام برد به ماساژور، تنس های فیزیوتراپی دو کانال و چهار کاناله، برخی لوازم تمرینی و همچنین پدال های برقی و دستی فیزیوتراپی جهت تقویت عضلات دست و پا اشاره می کنیم.

product_image_2022124_13357

نحوه استفاده از پدال فیزیوتراپی دست و پا

پدال فیزیوتراپی دست و پا برقی همانند یک دوچرخه خانگی بسیار کوچک می باشد که می توانید آن را در حالات متفاوت مورد استفاده قرار دهید.

حالت اول: شخص نشسته بر صندلی و پدال زیر پای وی قرار دارد.

حالت دوم: شخص نشسته بر زمین و پدال روبروی وی قرار دارد.

کارایی هر دو حالت برای تقویت عضلات پا و همچنین تقویت عضلات دست می باشد.تمام کارهایی که توسط پدال برقی فیزیوتراپی انجام می دهید را می توانید بر روی مانیتور دیجیتال پدال مشاهده کنید.

مواردی که مونیتور نمایش می دهد شامل فاکتورهایی مانند سرعت، مدت زمان کارکرد، میزان مسافت طی شده و مقدار کالری مصرف شده می باشند.

بررسی این فاکتورها توسط افراد متخصص مانند فیزیوتراپیست، سبب بهبود روند بیماری یا تقویت عضلانی بهتر بیمار و یا شخص مصرف کننده می باشد.

شما به راحتی می توانید این پدال برقی را با قیمت مناسب از این مرکز تهیه نموده و در منزل، کلینیک یا مرکز توانبخشی و یا مراکز سالمندان استفاده نمایید.

برای انتخاب و خرید انواع مینی بایک و پدال فیزیوتراپی دست و پا کلیک کنید

اشتراک گذاری